|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivning av händelseförloppet: Väst spelar ut Dam till duck och fortsätter med 7 - 4 - 8 - Kung.
Syd spelar Dam till Östs Kung. Denne vänder i som går till Syds Kung och Västs Ess. Kontraktet går 2 straff.
TL:s rapport: Öst har alerterat Västs pass på 2 X och förklarat att det visar 4+ . TL finner ingen anledning att misstro Östs förklaring.
Att Öst inte stöder beror på snedsitsen i .
TL finner att inget regelbrott begåtts, därför fastställs det spelade resultatet NS - 200. Synpunkter från Nord-Syd: Syd ansåg sig lurad av förklaringen att Västs pass visade fyrkorts . Det verkar som om Väst har spelat Dam singel och att Öst har
sexkorts .Synpunkter från Öst-Väst: Västs pass på 2 var ett felbud. Förklaringen stämmer. Om Öst har sexkorts hade Öst tagit över Dam och fortsatt med .
|
| Lagkommissionen | Tillbaka |